Benke Rita alkotói oldala

Rita-galéria

Rita-galéria

Hommage á Örkény 7.

2015. július 22. - Benke Rita

A megjósolt mátrix

Igen, tudom, hogy nem véletlen. Tudom, hogy ez jóslattal felérő üzenet, jel, hogy másként kell élnem, változtatnom kell, haladéktalanul, mondtam nagybátyám feleségének a felépülésem után.

Könnyű a felismerés, annál nehezebb a hogyan tovább. Nem tudtam én sem. Így megint kaptam egy kis segítséget: utcai könyvárusnál találtam rá a Könyvre, amely az új életem új irányát jelölte ki, megoldva azt a problémát, amit az orvosok nem tudtak kezelni.

Most, huszonöt év elteltével már tudom, hogy akkor kaptam a kezembe, a lényembe… mit is? Miért is én? Milyen céllal? Talán lassan megértem majd. Talán lassan élni is merek vele, és okosan használni is.

Elefánt a porcelánboltban, avagy a bőr a hallás érzékszerve

Legyen szíves, ne könyököljön, ne nehézkedjen ránk. Értem én, hogy lágy a bőre a felkarja belső felén, minket azonban mégis szétlapít és elpusztít, ha itt továbbra is ránk tehénkedik. Kipréseli a méreg-mirigykéinkből a csalánzó nedveket, és ezzel elpusztítja a családomat, a tágabb rokonságomat, meg az egész telepet – sikoltott pár mikroszkopikus lény, amikor a bója kötelére támaszkodtam a felkarommal, megigazítván az úszószemüvegemet.
De én nem hallottam, mert a hang is „mikroszkopikus”, így a fülemmel hallhatatlan.
Lekaptam azonban a karomat mégis, mert a bőrömmel meghallottam a sikolyokat, lángoló vörösre felmaratván a parányi csalánzók nedvétől.

  1. október 7.
Kétezer-tizenkettő október

Az egyik viszonylag jól van. Bár az utóbbi időben nagyon édesszájú lett és – majd ne lepődj meg -, de eléggé sárgul a bőre. A doktornő szerint nincs erre orvosság.

Most élénkebb, készül a temetőbe menni. Elővette a kapát, locsolókannát, nézegeti a krizantémokat, hogy megnőnek-e, kitartanak-e Halottak napjáig. Most van feladat. Ez jó

A másik csak fekszik a bal oldalán, és néz, a bal arca alatt összefogja, mintha imádkozna a két tenyerét. Nem mozog, csak ha kérem, ha kórházzal fenyegetem. Akkor megengedi, hogy átemeljem a fotelba. Az ülés mégis aktívabb, mint a fekvés – mondja az unoka. De legalább önállóan eszik. És iszik is. Bár a pelenkáját még nem cseréli ki.

  1. október eleje
 

A bejegyzés trackback címe:

https://ritagaleria.blog.hu/api/trackback/id/tr688114634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása